Auto Trader cars

Skip to contentSkip to footer
  1. No admin fees
  2. Part-ex price guarantee

Redgate Lodge

Rating: 4.9/5(438 reviews)
Winning 12 prestigious Awards
Exceeds competitors greatly
Onsite BOSCH Centre & Bodyshop

Get in touch

Address

  • New York Road
  • Shiremoor
  • Newcastle Upon Tyne
  • Tyne And Wear
  • NE27 0ER

Opening hours

Closed
SundayClosed
Monday09:00 - 17:00
Tuesday09:00 - 17:00
Wednesday09:00 - 17:00
Thursday09:00 - 17:00
Friday09:00 - 17:00
Saturday09:00 - 17:00

About us

We are a national award winning dealership based in Shiremoor, Newcastle upon Tyne. We are located at the north end of the Cobalt Business Park, Only 1 mile from the Silverlink Shopping Park and a short drive from the A19. Please visit us at www.redgatelodge.co.uk for more information on the fantastic benefits we provide with all of our hand-picked cars.

COVID-19 safety measures

  • Social distancing measures in place
  • Contactless collection

CLICK + COLLECT reserve the car online or over the phone, we can arrange finance and part exchange. We will prepare, service and mot the car ready for you to collect it at an agreed time. To enable you to collect your car, we will drive your vehicle outside of our handover area. If you are not happy with the car for whatever reason, we will simply give you a FULL REFUND.

...

Show more

AutoTrader awards

Other Awards

  • Service and Repair Outlet of the Year 2019
  • Aftersales Excellence 2019 Motor Industry Awards
  • Best use of Video Used Car Awards 2018
  • Motortrade Rising Star 2017
  • Social Media User of the Year 2017
  • Dealers' Dealer of the Year 2017
  • Best Use of Video 2016

Our services

Business

  • Home delivery
  • Live video viewing
  • Click and collect
  • Vehicle health checks
  • Winter vehicle checks
  • Car buying
  • Part exchange
  • Finance services
  • Handover specialist
  • Extended warranties
  • Contactless transactions
  • Part-ex price guarantee

Onsite facilities

  • Used vehicle sales
  • Servicing
  • Approved Workshop
  • Bodyshop
  • Tyre fitting & repairs

Contact us

Need to reach us quickly?

Call or live chat with us to get a quick response to your query.

Send a message

Send us your message and we will be in touch shortly.

chevron-down
chevron-down

0 / 500

This form is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

438 customer reviews

438 customer reviews

  • Jamie B21 Sep 17
    5.0

    VERIFIED PURCHASE

    Fantastic

    They look after you realy well. Excellent service

  • Michael A14 Sep 17
    5.0

    VERIFIED PURCHASE

    Amazing friendly service!

    Bought my 62 plate Diesel Skoda Octavia VRS from these guys today and the whole experience was fantastic. Eveyone was really friendly and helpful making sure everything went smoothly and the lads in the workshop had the car gleeming inside and out. Highly recommend going here for your next motor!

  • Andrea D29 Aug 17
    5.0

    VERIFIED PURCHASE

    Excellent service

    Would definitely recommend redgate lodge great service had my car within 2 days of picking it!! Sam was brilliant 10/10

  • Tracey O08 Jun 17
    2.0

    VERIFIED PURCHASE

    Don't trust them

    I bought a little car from them which was overpriced but I didn't mind paying extra because the car had belonged to them previously so they had the service history and they talked me into 3 years warranty saying when I asked the car was good and there was nothing I needed to worry about. The first real trip I had was some distance away the journey was really noisy, when I pulled on to my road the exhaust fell off, when I rang them they said there was nothing they could do as the service centre was closed for the weekend I had to take it to quick fit to get the exhaust clamped on so I could drive home safely, when I rang them they booked it straight in but when I picked it up it was still noisy, I told them that and they promised me it was fine, but I wasn't happy with it so I took it elsewhere to have a whole new exhaust on the garage said they had put a second hand one on and wedged it in, it was a really bad fit. eventually they apologised but I would never take it back there

    Redgate Lodge05 Jul 17Dealer reply

    We would like to apologies for the issues you have had with your car & the negative experience you have had. We apologies that the exhaust bracket snapped whilst you were driving the car, this is something we couldn't predict would happen. When a car has covered 85kmiles there will always be some elements of corrosion. We are a used car dealership & we do not keep our service centre open on weekends. We are sorry we were unable to assist you immediately. With regards to the used part we would like to sincerely apologise. We ordered an exhaust from our supplies ready for your appointment. Unfortunately the part was wrong. Rather than let you down we fitted an exhaust which was removed from a 107, newer & with less miles than yours. We are extremely sorry this was not satisfactory. We are sorry you have had this experience & we would welcome you back for your FREE MOT & servicing which you are entitled to. As a way of apology we would like to offer a complementary platinum valet.

  • Malcolm M31 May 17
    5.0

    VERIFIED PURCHASE

    Used car dealers as they should be.

    Took a chance after viewing online and speaking to Sam to place a nonrefundable deposit to hold the car until we could travel 175 miles the next day to view the car. It was well worth it. Fantastic service from Sam who could not have been more helpful. The car was EXACTLY as described. We completed the purchase without delay and drove home in it. Cannot thank them enough for the service we received.

The views expressed in these Customer reviews are solely the opinion of the reviewers and not of Auto Trader.

Frequently asked questions

About this retailer store page

All content on this retailer store page has been provided directly by the retailer for your information only. Auto Trader does not check or verify this content and therefore is not responsible for any content displayed here. We recommend that you contact the retailer concerned before making any decision or taking any action based on the content featured here.